zondag 10 maart 2013

Gevorderden, Sunburst en "History Repeated"

Een ruimte gevuld met enthousiaste quiltsters is altijd weer een waar feestje :-)
Op donderdag waren er de dames, die zich na de beginners cursus, aan moeilijker werk waagden. 
Ziehier enkele resultaten van de GEVORDERDEN:



Dezelfde blokken met een totaal verschillende uitstraling en dat alleen maar door een ander stofgebruik!

Op vrijdag was de workshop "Sunburst" aan de beurt. Een blok uit het boek van Kathy Doughty "Making Quilts .... the promise of joy" . Met behulp van de mallenset was het een "fluitje van een cent"!
En ook hier geeft het stofgebruik weer zo'n ander resultaat!
(in het volgende blok zijn de stofjes uit het vorige bericht gebruikt)


Zo verschillend, maar ik zie de quilts al voor me!

Het was heerlijk om weer "voor de klas" te staan en te genieten van de verschillende stofkeuzes. Op 14 mei geef ik deze workshop in Amsterdam. Wil je deelnemen? Mail dan naar: info@dutchquilts.com voor meer informatie.

En is dit niet leuk? 
Gemaakt met een pakketje kleine Dresden Plate malletjes!

Intussen is het eerste deel van de stoffencollectie "History Repeated" binnen gekomen. Prachtige blauwe en bruine tinten.
Hier zie je een selectie. Het begint alweer te malen in m'n hoofd!
 





Maar .... ik wacht nog even op het nieuwe boek van Di! Ik heb iets vanuit een ooghoek meegekregen en daar zouden deze stoffen maar zo eens heel geschikt voor kunnen zijn :-)

Fijne week!
Petra 





1 opmerking:

Saskia Smit zei

Wat kan stofgebruik toch een verschil maken.